Meno výchovného poradcu: Mgr. Oľga Feješová
Kontakt: 045/545 57 73
Kde ma nájdete? Prízemie školy, pri vchode vpravo – kabinet
Konzultačné hodiny: podľa dôležitosti riešenia vzniknutej situácie
Ďalšie informácie:
Špeciálno-pedagogické odporúčania
Postup pri riešení šikanovania
Etika v práci výchovného poradcu
Náplň práce výchovného poradcu:
PLNÍ ÚLOHY ŠKOLSKÉHO PORADENSTVA
v otázkach výchovy, vzdelávania a profesionálnej orientácie mládeže, ako aj v oblasti prevencie problémového a delikventného vývinu detí a mládeže;
VENUJE OSOBITNÚ POZORNOSŤ
žiakom zo sociálne znevýhodneného prostredia, žiakom so zmenenou pracovnou schopnosťou, žiakom s postihnutím, nadaným a talentovaným žiakom;
ZABEZPEČUJE
komplexný poradenský servis – metodickú činnosť pre pedagogických pracovníkov školy, informačnú a poradenskú činnosť pre pedagogických pracovníkov, rodičov a žiakov, diagnostickú činnosť pre žiakov (v spolupráci s podporným tímom a školskými poradenskými zariadeniami);
POSKYTUJE POMOC
pri riešení otázok osobnostného, sociálneho a vzdelávacieho vývinu pedagógom a rodičom detí s vývinovými poruchami učenia, pedagógom a rodičom detí s poruchami správania, pri voľbe štúdia a povolania a pri zabezpečovaní začlenenia detí so špeciálnopedagogickými potrebami;
SPROSTREDKÚVA
prepojenie školy s poradenskými zariadeniami a inými odbornými zariadeniami zaoberajúcimi sa starostlivosťou o deti a mládež;
PODIEĽA SA NA REALIZÁCII
prevencie sociálno-patologických javov mládeže v spolupráci s koordinátorom prevencie sociálno-patologických javov a triednymi učiteľmi a vytvára kontrolný systém na monitorovanie situácie v škole;
AKTÍVNE SA ZÚČASTŇUJE
pracovných porád, na ktorých informuje pedagogických zamestnancov školy o poradenských aktivitách, práci výchovného poradcu, opatreniach potrebných pre riešenie problémov žiakov v prospechu a správaní; seminárov a školení organizovaných pre výchovných poradcov stredných škôl;
VYPRACOVÁVA A VEDIE
evidenciu začlenenia žiakov so ŠVVP, žiakov, ktorým sú pridelené podporné opatrenia (PO).
Riaditeľ školy bezodkladne informuje výchovného poradcu a ŠPT, ako to predpokladá aj § 84a) zákona 138/2019, ktorý dáva ŠPT kompetenciu koordinovať inkluzívne vzdelávanie. Ak má riaditeľ aj podozrenie na nejaké riziká, tak aj sprostredkovať kontakt, ba dokonca niekedy môže byť veľmi užitočné, ak sa niektorý z členov zúčastňuje prijímacieho procesu nových žiakov, aby vedeli hneď na začiatku poskytnúť podporu rodine a žiakovi. Školský podporný tím spolu s triednym učiteľom potrebuje o prichádzajúcich žiakoch vedieť od prvého okamihu. Jednak v rámci zápisu budúcich prvákov i pri prestupe žiakov vo všetkých ročníkoch.
Koordinátor tímu sa vie následne aj spojiť s bývalou školou, vymeniť si potrebné informácie, poradiť sa o ďalšom postupe podpory dieťaťa a rodine a čo najefektívnejšie nadviazať na predošlú podporu.
Každé dieťa je nesmierne cenné a potrebuje podporu. Našou úlohou je chrániť najlepší záujem každého dieťaťa, nie si deti vyberať.