Hospodársky týždeň

Tak ako predošlé dva roky, aj tento rok mali tretiaci možnosť vyskúšať si vyučovanie trošku inak. Čakal ich hospodársky týždeň, ktorý sa vyznačuje tým, že vyučovanie prebieha v iných podmienkach a zameriava sa skôr na kreativitu, fantáziu a zručnosť žiakov.

V pondelok sme začali plní energie a očakávaní. Prvým naším hosťom, ktorý prijal pozvanie a vysvetlil žiakom, ako prebieha prijímanie zamestnancov do zamestnania, bola pani personalistka Ing. Stehlíková. Vysvetlila nám, čo je vhodné, čo nie je vhodné robiť na pohovoroch, ako sa obliecť, čo všetko je potrebné si naštudovať a zasimulovali sme si jeden pracovný pohovor, v ktorom – ako sa vyjadrila pani Stehlíková, obstála naša žiačka veľmi dobre. Dodržala všetky pravidlá, ktoré sme počas celého dňa spomínali.

Druhý deň hospodárskeho týždňa sa niesol v znamení hier. Pozvanie prijala pani Salanciová, ktorá je lektorkou hry Finančná sloboda. Prvé kolo hry sa žiaci snažili pochopiť pointu hry, učili sa rozlišovať ekonomické pojmy, s ktorými ešte neprišli do kontaktu, napr. životné poistenie, poistenie majetku, dlhopisy, akcie a pod. Museli rozhodovať za imaginárnu rodinku Peniažkovcov, ktorá má do budúcnosti určité plány a naši žiaci, ktorí pracovali vo dvojiciach, museli ich plány čo najlepšie naplniť. Druhé kolo hry spočívalo v osvojení si už nadobudnutých vedomostí z prvého kola. Žiakom sa hra veľmi páčila, nakoľko informácie, ktoré získali sa dajú uplatniť aj v reálnom svete, kde ľudia rozhodujú o svojich peniazoch a úsporách.

Streda sa niesla v duchu podnikov a podnikateľov. Úlohou skupiniek bolo vytvoriť si vlastný názov podniku, logo podniku, stručný podnikateľský plán, slogan podniku a víziu podniku. Pozvali sme si na prednášku pani Golianovú z Úradu práce, sociálnych vecí a rodiny z Detvy, ale z dôvodu choroby musela účasť odriecť.

Štvrtý deň hospodárskeho týždňa sme diskutovali na tému sociálnej politiky a etiky podniku. Po diskusií nasledovala práca v skupinách, kde žiaci pracovali na vytváraní podnikového časopisu a vytváraní etického kódexu podniku. Poobede nás čakali exkurzie v dvoch podnikoch v Detve – prvá exkurzia bola v priestoroch Bianštúdia, ktoré sa venuje fotografickým a grafickým záležitostiam a ponúka širokú škálu služieb obyvateľom mesta. Druhú „sladkú“ exkurziu sme absolvovali v priestoroch cukrárne Motýľ.

Posledný deň sa niesol v znamení marketingu. Najnovšie informácie a poznatky z marketingového prostredia nám ozrejmil Ing. Marián Líška, majiteľ marketingovej agentúry v Banskej Bystrici. Po diskusii, ktorú po prednáške náš hosť otvoril, museli žiaci v skupinách pracovať na vytváraní marketingovej stratégie, ktorú im zadal pán Líška. Za hodinku, ktorú dostali k dispozícií, sa až tak dopodrobna dobrá marketingová stratégia vytvoriť nedá, avšak skvelých nápadov bolo v každej skupinke dosť.

V mene tretiakov ďakujem za možnosť zúčastniť sa hospodárskeho týždňa, ktorý im snáď o kúsok viac priblížil realitu v oblasti podnikania, investovania, personalistiky či marketingu.

Ing. Anna Lakotová