Štartujeme nový projekt s Chorvátskom a Nórskom

V novembri tohto roku sme začali ďalší zaujímavý projekt v rámci programu Erasmus+. Ide o projekt školských partnerstiev „Synchronizujme s prírodou“, ktorý budeme nasledujúce dva roky realizovať v spolupráci s partnerskými školami z Nórska a Chorvátska.

Začiatkom decembra sme sa stretli na prvom stretnutí, ktorého sa zúčastnili pedagogickí zamestnanci. Idea projektu vznikla na základe záujmu partnerských škôl zorganizovať spoločný projekt pre žiakov a učiteľov na aktuálnu tému udržateľného rozvoja a tvorby a ochrany životného prostredia.

V projekte sa zameriavame sa spoluprácu v rámci environmentálnej výchovy, a to nielen formou besied a exkurzií, ale tiež prostredníctvom workshopov a zážitkového učenia v prírode. Cieľovou skupinou projektu sú pedagogickí zamestnanci a žiaci škôl, širšia regionálna komunita ako aj zástupcovia regionálnych organizácií ochrany životného prostredia

a podnikov.

Počas realizácie projektu zorganizujeme 3 krátkodobé výmeny žiakov partnerských škôl. Počas týchto stretnutí, ale tiež v rámci vzdelávacieho procesu v školách budú žiaci pracovať na tvorbe záverečných výstupov projektu:

– rozšírenie ŠkVP o prvky environmentálnej výchovy

– brožúra/prezentácie o systéme ochrany prírody v každej krajine

– spoločná súťaž o ochrane prírody

– sada hier na tému “Ochrana prírody“ – puzle, kvízy..

– turistický sprievodca prírodou v regiónoch

– návrh cvičení a praktických aktivít, ktoré učitelia môžu využiť vo vyučovacom procese

– poster o obnoviteľných zdrojoch energie

– prezentácia o porovnaní vplyvu obnoviteľných a tradičných zdrojov energie na životné prostredie

Už teraz sa tešíme na zaujímavú spoluprácu, v rámci ktorej budú môcť naši žiaci nadviazať nové priateľstvá, spoznať prírodu partnerských krajín a zažiť aj veľkú dávku dobrodružstva.

Obsah tohto článku vyjadruje iba názor autora. Európska komisia nie je zodpovedná za akékoľvek použitie informácií v ňom obsiahnutých. Projekt bol spolufinancovaný programom Európskej komisie Erasmus+.