Hospodársky týždeň

Hospodársky týždeň sme zaradili do školského vzdelávacieho programu ako zaujímavú organizačnú formu, ktorej cieľom je netradičným spôsobom sprostredkovať žiakom problematiku trhového hospodárstva. Koncepcia predmetu spočíva v pestrosti metód a foriem práce – striedanie prednášok o trhovom hospodárstve s analýzou konkrétnych podnikateľských rozhodnutí. Žiaci pracujú na konkrétnej podnikateľskej vízii zvolenej na začiatku.

Aj v tomto školskom roku sa nám napriek problémom, ktoré spôsobila pandemická situácia, podarilo predmet úspešne zrealizovať. Žiaci aj tentokrát celý týždeň viedli svoje fiktívne firmy, pre ktoré si sami stanovili obchodné meno, vytvorili logo, produkt či slogan. Venovali sa tiež problematike filozofie firmy, podnikovej kultúry, sociálnej politike a etickému kódexu. Dôležitou súčasťou bola personalistika, v rámci ktorej sa žiaci naučili tvoriť vlastné životopisy, motivačné listy a simulovali prijímacie pohovory. Záver hospodárskeho týždňa patril financovaniu podniku, prehľadu jeho povinností a spracovaniu finančného plánu. Vyvrcholením bolo zasadnutie valného zhromaždenia súperiacich firiem, na ktorých rozhodovali o použití výsledku hospodárenia.

Hospodársky týždeň umožnil žiakom integrovať doterajšie vedomosti a zručnosti nadobudnuté v ekonomických predmetoch, no hlavne podporil ich kreativitu, podnikavosť a súťaživosť. Praktickú časť aktivity podčiarkla prítomnosť viacerých hostí z praxe ako riaditeľa reklamnej agentúry, zástupcov UPSVR, majiteľa účtovnej firmy. Zároveň žiaci absolvovali aj stretnutia s manažérmi podnikov, s ktorými mohli analyzovať výhody a nevýhody podnikania.