V dňoch 6. a 7. júna 2024 sa konal už 14. ročník celoslovenskej súťaže Veľvyslanectvo mladých, ktoré každoročne organizuje vydavateľstvo Starproduction. Súťaž, ktorá sa konala pod záštitou štátnej tajomníčky Ministerstva dopravy Slovenskej republiky JUDr. Denisy Žilákovej, MBA, LL.M., umožňuje žiakom stredných a vysokých škôl odprezentovať vlastné nápady zamerané na rozvoj regiónu.
Do finále sa kvalifikovalo až 12 súťažných prác z celého Slovenska a sme veľmi radi, že sa nám znovu podarilo uspieť, a to v podobe skvelého druhého miesta!
Ako prvé sa predstavili tretiačky Sára Ostrolucká a Mária Ďuricová s prácou Sociálneho podniku zameraného na rozvoj medzigeneračného vzdelávania. Po vlaňajšom víťazstve sa tentokrát mohli tešiť z krásneho druhého miesta. Porotu presvedčili nielen výbornou prezentáciou, ale hlavne snahou dosiahnuť inkluzívny rozvoj regiónu a podporiť zraniteľné skupiny obyvateľstva.
O kvalite projektov rozhodovala odborná porota, ktorej predsedom sa pre stredajšie stredoškolské prezentácie stal veľvyslanec Spojeného kráľovstva Veľkej Británie a Írska na Slovensku pán Nigel Marcus Baker zastúpený prvým tajomníkom veľvyslanectva pánom Adamom Jonom Matthewsom. Ďaľšími členmi boli J.E. Yasuhiro Kawakami, veľvyslanec Japonska na Slovensku, J.E. Alexandar Heina, veľvyslanec Chorvátskej republiky na Slovensku, PaedDr. Silvia Manduľáková, PhD. zakladateľka neziskovej organizácie Edutech, ktorá je i odbornou garantkou podujatie, Elena Kohútiková, zástupkyňa generálneho riaditeľa VUB banky, Mag. Martin Volek, MBA, podpredseda predstavenstva Bratislava Tourist Board, zakladateľ a majiteľ Volis Academy a Eliška Kubíková, dvojnásobná docentka, Lekárska fakulta UK v Bratislave.
Na druhý deň sa so svojou prácou zameranou na podporu environmentálneho a technického vzdelávania predstavili Dominika Oláhová, Mária Výbošťoková a Samuel Buvala. So svojom prácou si dali veľa námahy a takmer všetci porotcovia ocenili jej praktické využitie. Určite by boli dosiahli lepšie umiestnenie nebyť jedného premotivovaného porotcu, ktorý ich kritikou „rozložil na kúsky“. Napriek tomuto absolútne nepedagogickému prístupu svoju prezentáciu ustáli a viacerí porotcovia ich uistili, že ich budú kontaktovať pre ďalšiu spoluprácu.
Porota hodnotila projekty podľa nasledovných kritérií: nápad (samotná idea), projekt (spôsob vypracovania), realizovateľnosť projektu (zmerať potenciál realizovateľnosti na základe finančnej náročnosti a ďalších parametrov) a komunikačný a prezentačný talent (prezentácia a schopnosť argumentácie v prípade postupu projektu k osobnej prezentácii).
Ešte raz srdečne blahoželáme za skvelú reprezentáciu školy i regiónu a už teraz sa tešíme na ďalší ročník súťaže.